La campanya “Supermercats, no gràcies!” ja s’ha pronunciat en reptides ocasions sobre l’impacte de les marques blanques sobre els teixits productius i comercials de pobles i ciutats. Ara, un estudi de CCOO vincula el creixement de les marques blanques amb la pèrdua de llocs de treball en el sector agroalimentari i destaca que els treballadors de les marques blanques cobren salaris sensiblement inferiors als de la mitjana del sector.

Podeu descarregar-vos una síntesi de l’informe d’aquí

Des de la campanya volem recordar que denunciar els abusos que cometen les grans cadenes de distribució quan s’abasteixen per comercialitzar les seves marques blanques no significa defensar les empreses agroalimentàries com Nestlé, Unilever o Nutrexpa. Les marques blanques dels súpers i els hípers són l’estratègia de les empreses de distribució per acabar de fer-se amb el control del sector i imposar les seves condicions a productors i consumidors i consumidores.

Els productors agraris no poden sobreviure amb el que paguen Eroski o Mercadona pels seus productes. Estem enterrant la pagesia i les petites empreses de transformació per poder comprar més barat i això sí que és una crisi de debò. No és tracta de decididir entre diferents marques dins d’un súper.

Si volem mantenir un món rural i un teixit comercial viu el que hem de fer és anar al mercat o buscar vies per arribar directament als pagesos i les pageses, com les cooperatives de consum.