Divendres dia 2 de juliol el grup anti-súpers de la Catalunya Central va organitzar una tarda d’acció i reflexió al voltant de l’inici de les rebaixes i de la publicació de l’informe “Passeu per caixa” de SETEM, en el qual es denuncia l’explotació laboral que hi ha darrera la roba sospitosament barata que es ven a les grans superfícies com Lidl i Carrefour.

L’acció va consistir en “empaperar” la massa de cotxes de clients aparcats als pàrkings del Carrefour i del Lidl de la perifèria de Manresa. Al parabrises de cada cotxe s’hi va col·locar el fulletó de contrapublicitat (que imita els fulletons promocionals de veritat) de les marques caricaturitzades “Correfour” i “Pidl”, on s’ironitza sobre les condicions laborals deplorables que han permès aquells preus ridículs. El grup de 12 activistes que hi van participar es va sorprendre de la rapidesa amb què es van fulminar el gruix de contra-fulletons malgrat les dimensions a priori intimidants del pàrking!

La part més reflexiva va tenir lloc a l’estiuenc pati de l’associació de consum responsable “L’Almàixera”, on l’Albert Sales, responsable de l’informe, va conduir una sucosa i lúcida xerrada més el posterior debat, els quals van començar pròpiament amb el contingut de l’informe per acabar passant per temes com la responsabilitat social corporativa, les marques blanques, la idoneïtat dels boicots, el poder real del “vot” del consumidor/a, les alternatives tèxtils locals i un projecte molt interessant de producció tèxtil a casa nostra, amb objectius d’inclusió social, que ens va presentar el pare del company Noè Mas.

El diari Regió7 li va fer una entrevista a l’Albert durant l’acció al pàrking del Carrefour, i s’han compromès a publicar-la més endavant. Esperem que tingui un efecte similar a l’article sobre “marques blanques, crisi i lluita pagesa” que va provocar una reacció del responsable de comunicació de Mercadona a Catalunya.

About these ads